26/8-09

Mina två älskade goingar ligger och sover fortfarande, själv så har jag varit vaken sen halv sju. Låg dock i sängen och drog mig till halv åtta cirkus.

Det har inte hänt speciellt mycket sen sist faktiskt. Vi fortsätter att kolla runt här nere då Niklas lektioner inte börjar förns till veckan. Förra veckan cyklade vi som några tokar. En dag fick vi för oss att cykla en och en halv mil enkel för att låna en bok. Så det blev strax över tre mils cykling den dagen, jobbigt men skönt. Boken var lätt värd det för övrigt =) Jag har glömt att berätta om en sak förresten. Tvättstugan. Det är inte alls som hemma här. Här är det en stor gemensam till måååånga boende. Det finns typ tio maskiner som är uppdelade i fem färger, två maskiner per färg. En torktumlare till varje färg och ett torkrum till varje. Du bokar tvättstugan med hjälp av ett kort som du stoppar in i någon sorts dator i väggen. Du behöver inget eget tvätt- och sköljmedel. Det fixar maskinen själv. Man trycker in kortet i maskinen väljer program, väljer om du ska ha tvättmedel för vit eller färgad tvätt och om du ska ha sköljmedel. Stänger igen luckan och trycker på start, sen kan man ta ut kortet. Och man betalar per tvätt här. Så dom lägger till vad du har tvättat för på hyran varje månad. Just det ja, kommer du försent för att hämta tvätten ur torken så kommer du inte åt dina kläder heller. För då funkar inte ditt kort längre utan det är den som har bokat efter som kommer in och ut bara. Så det gäller att hålla tiderna om man inte vill bli av med kläderna. Jag säger bara det, vi är inte hemma längre.

Idag då, vi hoppas på att ta oss iväg på Ikea i Göteborg senare idag. Det beror på om macken får in den bil vi vill ha vid tio eller inte. Vi tänkte nämligen hyra bil och åka dit. Bara att vänta och se =) Tar vi oss inte iväg så lär det väl bli städningen på schemat gissar jag.

Nu vaknade mina älsklingar, ska ta och göra frukost åt Isabella. Niklas får fixa själv om han ska ha =P

Kommentarer
Postat av: Morsan, fast inte din

Hej

Det var ett tag sen sist, vad har hänt den senaste tiden ?? Här är det ganska bra, hösten är nära. Plus 3 grader idag på morgonen, brrr. Ha det bra och hälsa Niklas och Isabella....

2009-09-07 @ 06:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0