28/12-08

Jag har tänkt att uppdatera i flera dagar nu, men det har inte blivit av.

Julen hos oss har varit bra. Enkel och mysig. Dessutom så var vi bara vi. Jag, Niklas och Isabella menar jag. Riktigt skönt. Så istället för besök på självaste julafton så har vi haft det dagarna runt om istället. Vi tyckte det passade oss detta år. Isabella fick en massa käder och leksaker i julklapp. Hon verkar nöjd. Det är viktigast. Hur har eran jul varit?

Vad ska ni hitta på till nyår då? Själv så ska jag sitta hemma och ta det lungt. Niklas ska nämligen jobba. Så det blir jag och Isabella. Eller rättare sagt jag i soffan framför tv:n förmodligen och hon sovandes, förhoppningsvis.

Var förresten upp på mellandagsrean på lillänge i fredags. Det var inte alls mycket att hurra för. Det vart lite underkläder och essenser till bubbelmaskinen. Fick en sån i julklapp. Bock och tack. Var alldeles för mycket folk. Det mest possitiva förutom underkläderna var att vi träffade på Linda. Var riktigt länge sen jag träffade henne. Vi höll henne sällskap i köandet på onoff för att sedan gå vidare mot stan tillsammans. Mycket trevligt. Så imorgon blir det mellandagsrea nere på stan. Hoppas vi hittar något roligt och användbart framförallt. man har alltid en tendens till att handla bara för att handla när det är rea. Oftast något fruktansvärt onödigt dussutom. Som alltid hamnar längst in i garderoben. Varför gör man så för egentligen? Är det verkligen värt att spendera pengar på något man varken behöver eller vill ha egentligen bara för att det är billigt? Är verkligen frestelsen för svår att motstå?

Äggen är klara nu. Ska ta och göra mig en ägg och kräftsjärtsmörgås. På hembakad tekaka. Smarrigt värre.


Kommentarer
Postat av: María

gott nytt år :)

2008-12-28 @ 22:53:58
URL: http://marialatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0